Remarketing, czy to działa? Odpowiedź jest prosta!
Na pytanie, remarketing czy to działa – odpowiadamy 3x TAK. W czasach, gdzie liczy się każdy głos, każde zdanie i każdy sposób przyciągnięcia czyjejś uwagi, wszystkie chwyty promocyjne są dozwolone (oczywiście z poszanowaniem etycznego punktu widzenia). Im bardziej spersonalizowany przekaz, tym lepsze wyniki.
Dlatego stoimy przed wyzwaniem odpowiedzi na pytanie – remarketing czy to działa – w sposób twierdzący. Jesteśmy pewni, że faktycznie działa. Dlaczego? Sprawdź sam, dzięki lekturze naszego wpisu.
Remarketing – czy rzeczywiście działa w obszarze promocji firmy?
Kampanie remarketingowe dotyczą procesu umieszczania reklam online na stronach internetowych w oparciu o zebrane przez firmę parametry marketingowe. Umożliwia dotarcie do tych samych odbiorców, do których przedsiębiorcy dotarli już dzięki kampaniom bezpośrednim. Przedstawmy to na przykładzie. Wyobraź sobie sytuację, w której klient odwiedza Twoją witrynę i szuka określonego produktu. Właśnie, dzięki potencjałowi, który drzemie w pojęciu definiowanym jako kampanie remarketingowe możesz zaprezentować im zbliżoną ofertę, do tej, na której im zależy.
Oblicza remarketingu: Wtopy, których musisz unikać
Brak odpowiedniej konfiguracji filtrów bądź nieodpowiednia ilość eksponowanych przekazów reklamowych mogą skutecznie odstraszać potencjalnego klienta, a przecież każdemu przedsiębiorcy zależy na budowaniu bazy stałych, lojalnych konsumentów. Wymieniliśmy top 5 błędów, o których nie możesz zapominać:
- Błąd 1: Nieznajomość swoich odbiorców.
- Błąd 2: Brak sprecyzowanego budżetu.
- Błąd 3: Niewłaściwie używane narzędzia.
- Błąd 4: Nieuwzględnienie pomiarów.
Poszukując odpowiedzi na pytanie – remarketing czy to działa – warto wspomnieć również o tym, że jest on strategią kumulatywną, dlatego jeśli zamierzasz z niej korzystać, zacznij od małego budżetu i przetestuj go z mniejszym procentem całkowitego budżetu marketingowego, zanim zaczniesz skalować to się.
Tipy, dzięki którym remarketing działa!
Przychodzimy do Ciebie ze zbiorem tipów, które ustrzegą przed porażką Twojego przedsiębiorstwa w realizacji strategii remarketingowej.
Dane liczbowe
Kampanie remarketingowe powinny skupiać się na zapewnieniu rozsądnego zwrotu z inwestycji (ROI). Co więcej prowadzone kampanie nie mogą być realizowane w celu wzrostu sprzedaży za pośrednictwem dowolnych środków.
Klienci odchodzą. Dlaczego?
Kampanie remarketingowe powinny opierać się na zapewnianiu długoterminowego zwrotu z inwestycji poprzez maksymalizację wartości klientów w ciągu całego życia, zamiast skupiać się wyłącznie na przychodach krótkoterminowych.
Integruj
Pamiętaj o tym, żeby zintegrować swoją strategię ze strategią e-mail marketingu. Co to oznacza? Jeżeli zdecydujesz się na wysyłanie e-maili do konsumentów, zwiększysz ich zaangażowanie.
Zastanawiasz się, jak jeszcze poprawić skuteczność działań w Twojej witrynie za sprawą remarketingu. Przede wszystkim stwórz szybki i łatwy landing page, który jest dostosowany do każdej osoby, użyj jasnego i zwięzłego wezwania do działania na swojej stronie docelowej oraz zaoferuj bezpłatny okres próbny. Twórz kampanie remarketingowe, pokaż wszystkim, że liczy się dla Ciebie zainteresowanie każdego!