Pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress. Jak wykorzystać SEO dla WooCommerce?

Zakupy online cieszą się popularnością wśród konsumentów z uwagi na wygodę, bezpieczeństwo oraz czas. Warto więc rozważyć założenie witryny e-commerce, która rozwinie Twój biznes. Jedną z najbardziej przyjaznych platform jest WordPress, który oferuje możliwość prowadzenia darmowego sklepu. Jednak samo założenie witryny to za mało, jak powinno wyglądać pozycjonowanie sklepu internetowego wordpress, aby móc cieszyć się wysoką pozycją rankingową w SERP?

Czym jest WordPress?

Jest to bezpłatny system zarządzania treścią stron internetowych (CMS), który cieszy się największą popularnością na świecie. Platforma ta umożliwia w prosty sposób samodzielną edycję, aktualizację oraz zarządzanie informacjami publikowanymi na stronie. Głównie jest wykorzystywany wśród społeczności blogerów, ale nie tylko. Jedna z wtyczek oferuje również założenie i prowadzenie sklepu internetowego zupełnie za darmo.

Wtyczka WooCommerce – jak zacząć działać w branży e-commerce?

Ten plugin potrafi w całości zmienić Twoją stronę i uruchomić sklep internetowy za pomocą kilku kliknięć. Od 2011 roku obsługuje miliony witryn e-commerce. Jej instalacja jest bardzo prosta i intuicyjna. Wystarczy ją pobrać, a następnie aktywować. Kolejnym etapem jest konfiguracja – tutaj również nie będziesz mieć większych problemów, ponieważ kreator instalacji automatycznie wykona z Tobą podstawowe kroki. Dzięki kompatybilności z WordPressem masz również do wyboru mnogość motywów, które wyróżnią Twój sklep w sieci. 

Zalety WooCommerce

 

  • różnorodna możliwość płatności,
  • geolokalizacja,
  • automatyczne podatki,
  • nieograniczona liczba produktów i ich wariantów,
  • zarządzanie magazynem,
  • łatwa wysyłka,
  • możliwość tworzenia rabatów, promocji, wyprzedaży,
  • wygodna analiza i rozbudowane raporty sprzedaży.

Podstawowe kroki SEO dla sklepu na WordPressie

Pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress jest wyjątkowo proste, jeśli tylko wiemy jak wykorzystać potencjał wtyczek oraz technicznego SEO. Największą zaletą WooCommerce, jak i całej platformy, jest działanie w oparciu mode Open Source, co umożliwia nam dowolną ingerencję w kod źródłowy strony. 

 

Krok 1: Audyt. Nie rozwiąże on Twoich problemów, ale pokaże, które elementy na stronie wymagają poprawy. Zyskasz dzięki niemu listę zadań do zrobienia.

 

Krok 2: Przyjazny adres URL. Link prowadzący do sklepu powinien być łatwy w zapamiętaniu. Zrezygnuj więc z wielkich liter, spacji, cyfr i znaków specjalnych.

 

Krok 3: Meta tagi. Przyłóż wagę do tagu tytułowego i opisu meta. Powinny być zachęcające do kliknięcia, a jednocześnie wykorzystywać potencjał słów kluczowych.

Krok 4: Układ interfejsu. Sklep musi być łatwy w nawigacji dla klienta. Zadbaj o menu okruszkowe, kategorie oraz filtry produktowe.

 

Krok 5: Treść. Pamiętaj, że najważniejszym elementem pozycjonowania sklepu internetowego WordPress jest content, a w tym przypadku opisy produktów. Posługuj się językiem korzyści i zachęć do transakcji.

 

Krok 6: Obrazy i wideo. Trudno wyobrazić sobie bez nich sklep internetowy. Najważniejszym elementem decyzji jest aspekt wizualny.

 

Krok 7: Komentarze i oceny. Nie zapomnij o stworzeniu przestrzeni komunikacji. Klienci chętniej dokonują zakupów, jeśli widzą przychylne recenzje.

 

Krok 8: Mobilność. Sklep internetowy musi poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Warto jest również rozważyć dedykowaną aplikację.

 

Krok 9: Prędkość. Masz jedynie 3 sekundy, zanim klient zrezygnuje z zakupu. Zadbaj więc o swoje wskaźniki Core Web Vitals dostępne w panelu Google Search Console. 

Wnioski

Pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress nie jest trudnym zadaniem, jednak wymaga cierpliwości oraz dbałości o detale. Platforma WooCommerce jest wyjątkowo SEO-friendly. Poznaj dodatkowo zasady algorytmów oraz czynniki rankingowe Google, aby Twoja strategia była bardziej efektywna!